Thursday, July 30, 2009

Kunjung Hormat Wanita PKR Ke Pejabat TKM1 Pada 27 Julai 2009


George Town, Pulau Pinang, 27 Julai 2009; Timbalan Ketua Menteri 1, Pulau Pinang, Mansor Othman telah menerima kunjung hormat Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin dan rombongan beliau.

Beberapa isu penting telah dikemukakan oleh Zuraida Kamaruddin, khususnya dalam usaha pemberdayaan wanita Pulau Pinang. Cadangan dan usaha Ketua Wanita KEADILAN itu telah disambut baik oleh Mansor Othman yang telah menyarankan beberapa arena yang boleh melibatkan wanita secara berkesan – dalam bidang ekonomi, sosial dan kebajikan masyarakat.

Salah satu usaha yang telah dibincangkan ialah mewujudkan Koperasi Wanita Pulau Pinang. Ia dilihat sebagai wadah yang boleh membangunkan Wanita Pulau Pinang khususnya, dan Wanita Malaysia umumnya.

Selain itu, kajian mengenai berbagai aspek kehidupan rakyat Pulau Pinang juga akan dilaksanakan. Ia dijangka akan memberikan maklumbalas dari rakyat tentang keperluan dan harapan rakyat Pulau Pinang yang akan diberi perhatian oleh portfolio Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang itu – dalam pemberdayaan wanita dan komuniti pemberdayaan.

Turut hadir ialah Naib Ketua Wanita KEADILAN, Noorsaham Abu Samah, EXCO Biro Penerangan, Rozaini Mohd Rosli, Timbalan Pengarah Biro Pilihanraya Wanita Pusat, Salmah Ismail, dan EXCO Biro Pelaburan & Perdagangan, Dr. Joyce Lee.

No comments:

Post a Comment